رئیس گروه دوستی ایران و روسیه: حل مشکل مبادلات بانکی بین دو کشور در اولویت است

رئیس گروه دوستی پارلمانی کشوزهای عراق و روسیه گفت: آنچه که در روابط امروز ایران و روسیه اولویت دارد، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه صادرات ما به این کشور به‌ویژه در حوزه حمل و نقل ریلی و دریایی و نیز حل مشکلات مبادلات بانکی است.

ابراهیم رضایی رئیس گروه دوستی پارلمانی کشورهای عراق و روسیه در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: روسیه با ۱۵۰ میلیون جمعیت و یک اقتصاد قوی، می‌تواند مسیر مناسبی برای صادرات محصولات کشور ما و در نتیجه قوی شدن اقتصاد ما باشد.

وی اضافه کرد: جنگ اوکراین و تحریم‌های ظالمانه هم موجب تسریع در گسترش روابط تجاری شده؛ البته آنچه که در روابط امروز ایران و روسیه اولویت دارد، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه صادرات ما به این کشور به‌ویژه در حوزه حمل و نقل ریلی و دریایی و نیز حل مشکلات مبادلات بانکی است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در گفتگو با سفیر ایران در روسیه در مورد صادرات محصولات کشاورزی استان به روسیه صحبت کنم، قرار گذاشتیم که مورد به مورد در ایران و روسیه پیگیری کنیم.

وی در مورد برق رسانی به منطقه گیسکان شهرستان دشتستان نیز بیان کرد: سوالی را از وزیر نیرو در مورد عدم برق‌رسانی به منطقه گیسکان دشتستان مطرح کردم، دو سال است که دارم این موضوع را پیگیری می‌کنم و وعده‌ها محقق نشده است.

رضایی تاکید کرد: علیرغم اینکه تقریباً به همه روستاها برق‌رسانی شده اما هنوز هم تعدادی از روستاها و خانه‌های مردم ما برق ندارند، این مردم چه گناهی کرده‌اند؟! ضمن اینکه تکلیف برنامه‌های گذشته نیز بوده اما دولت به وظیفه قانونی خود عمل نکرده است.