اجرای آزمایشی طرح صادرات محصولات کشاورزی کشوردرمازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه شورای کشاورزی استان گفت: مازندران در کمیسیون کشاورزی مجلس به عنوان پایلوت طرح زهکشی اراضی شمال کشور و صادرات میوه با محوریت مرکبات و کیوی شد.
عزیزاله شهیدی فر با بیان اینکه مازندران، استان خاص کشور در حوزه کشاورزی است که باید نگاه ویژه‌ای به آن شود، افزود: در کمیسیون کشاورزی مجلس، اجرای پایلوت طرح زهکشی زمین‌ها و صادرات میوه در مازندران به عنوان یک مصوبه ملی مورد تاکید قرار گرفت.
شهیدی فر، حضور معاونان وزیر جهاد کشاورزی و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در مازندران را نشان اهمیت استان در تولید و امنیت غذایی کشور دانست و همچنین خاطرنشان کرد: در تنظیم بازار میوه شب عید هم مازندران مکلف شد؛ ۵۰ هزار تن تامین مرکبات شب عید را داشته باشد و تعاون روستایی موظف به اجرای آن شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه راه برون رفت از مشکلات استان، حمایت و سرمایه‌گذاری در حوزه زهکشی استان است که در حال حاضر به آن توجه ویژه‌ای شده، گفت: توسعه کشت دوم علوفه، شبدر، برنج و سایر محصولات کشاورزی با انجام زهکشی محقق خواهد شد.
وی با بیان اینکه وظیفه جهاد کشاورزی حمایت از تولیدات کشاورزی، اقتصاد کشاورزی و کشاورزان است افزود: باید تلاش کنیم پایداری تولیدات کشاورزی استان را رقم بزنیم که این کار با هم افزایی سایر دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و حقوقی امکان‌پذیر است.