ارسال 40 هزار تن پرتقال از مازندران به سراسر کشور

 

معاون سازمان نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: برای تأمین میوه شب عید،40 هزار تن پرتقال از مازندران به سایر استان‌های کشور ارسال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، حسین اصغرزاده سه‌شنبه‌شب در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه فروش بهاره مازندران در مصلی جمعه بابل اظهار داشت: برای تنظیم بازار و عرضه کالا و خدمات به صورت مستقیم به مردم مازندران 17 نمایشگاه فروش بهاره با یک‌هزار و 600 غرفه در مازندران افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: شرایط بد اقتصادی و فشارهایی که در چند ماه اخیر به دلیل تحریم واردات و صادرات از سوی استکبار جهانی بر کشور ما تحمیل شده است، سبب شده تا نوساناتی در قیمت کالاها ایجاد شود.

اصغرزاده با اشاره به اینکه دولت برای مهار گرانی اقدامات خوبی انجام داده است، خاطرنشان کرد: یکی از مباحثی که دولت باید ورود پیدا می‌کرد، بحث ارز بود که در این راستا دولت توانست با اقدامات مناسب بعضی از کالاهای ضروری را با قیمت مناسب برای مردم فراهم کند، اما این سبب نشد که افزایش قیمت در جامعه نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه روزهای پایانی سال علاوه بر افزایش تقاضا، افزایش قیمت را نیز به همراه دارد، تصریح کرد: در این راستا یکی از اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تنظیم بازار، تأمین و ذخیره‌سازی کالاهای استراتژیک از جمله مرکبات بوده  است.

این مسئول اذعان داشت: در این راستا سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران اقدام به ذخیره‌سازی 40 هزار تن پرتقال برای تأمین میوه شب عید برای کشور کرده است که تا پایان سال‌جاری از مازندران به سایر استان‌های کشور ارسال می‌شود.

اصغرزاده افزود: سهم مصرفی استان مازندران از این ذخیره‌سازی دو هزار تن پرتقال و دو هزار تن سیب بوده است که با قیمت مصوب بین شهروندان مازندرانی توزیع می‌شود.

وی بیان داشت: ماه گذشته به دلیل افزایش تولید، ذخیره‌سازی مرغ  انجام شده است که در این راستا 22 هزار تن گوشت مرغ مازاد خریداری و ذخیره شده است که در حال حاضر هیچ‌گونه نگرانی و محدودیتی برای توزیع مرغ در بازار مازندران وجود ندارد.

اصغرزاده افزود: روغن نباتی، شکر و گوشت هم پیش‌بینی شده که در سطح مازندران عرضه می‌شود.

وی ابراز داشت: نخستین نگاه در نمایشگاه فروش بهاره عرضه کالاهای پرتقاضا و کم شدن فاصله تولید و مصرف است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در پایان گفت: اقدامات نظارتی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در سراسر استان برای مبارزه با گران‌فروشی از 15 اسفند آغاز و تا 25 فروردین نیز ادامه دارد

 

منبع : فارس