پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403

دیدار رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران با سفیر محترم اکوادور در تهران

 


رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران صبح امروز بنا به دعوت سفیر محترم اکوادور در سفارت اکوادور حضور به هم رساندند.
سفیر محترم اکوادور جناب آقای Omberto Vinueza از ریاست اتحادیه استقبال گرمی نمودند و درنشستی که در سفارت اکوادور در تهران داشتند طرفین علاقمندی خود را برای توسعه تجارت ابراز نمودند.
رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران در این ملاقات توانمندی های ایران در توسعه تجارت بین دو کشور را یکی از ضروریات دانسته و اعلام نمودند که ایران با توجه به تولید بالایی که در کودهای شیمیایی و ماشین آلات کشاورزی و آبیاری و محصولات پتروشیمی دارد می تواند صادرات به کشور اکوادور داشته باشد و از طرفی ایران یکی از مصرف کنندگان موز در جهان است )در حال حاضر بیشترین واردات موز از فیلیپین است ( که می تواند مبادله تجاری را دوجانبه کند. نورانی اعلام نمود که دولت محترم جمهوری اسلامی ایران علاقمند به برقراری روابط تجاری دو کشور بوده و در این راستا تعرفه چند قلم کالای تولیدی اکوادور را صفر نموده و این یک گام بزرگ برای توسعه تجارت با کشور اکوادور می باشد.
سپس سفیر محترم اکوادور جناب آقای Omberto Vinueza از حضور خود در ایران اظهار خرسندی نموده و علاقمندی خود را به ایجاد و توسعه روابط تجاری دو کشور در کوتاهترین زمان ممکن ابراز نمودند. در صادرات محصولات کشاورزی اکوادور به ایران مشکل پرداخت و حمل و نقل وجود داشته که خوشبختانه دولت اکوادور برای حمل و نقل دریایی به ایران تسهیلاتی فراهم نموده و امیدواریم بزودی با همراهی هیئت تجاری از ایران به اکوادور گام جدیدی در توسعه تجارت بین دو کشور برداشته شود . ایشان همچنین  از تعرفه صفر چند کالا اکوادوری استقبال نمودند و آن را عاملی در تسریع توسعه تجاری بین دو کشور دانستند.
در دو هفته گذشته جناب آقای پابرجا سفیر محترم جدید ایران در اکوادور نشستی در اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران داشتند که ایشان هم در زمینه توسعه تجارت بین دو کشور ابراز علاقمندی نموده و مقرر گردید در اکوادور در اسرع وقت نسبت به توسعه تجارت دو کشور اقدام نمایند.