آغاز برداشت کیوی در گیلان

رشت- مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به پیش بینی تولید ۲۱۰ هزار تن کیوی در این استان، گفت: گیلان بزرگترین صادر کننده کیوی در کشور است.

منوچهر پارسا فر  با اشاره به شروع برداشت کیوی از باغات استان گیلان، اظهار کرد: شش هزار و ۴۱۴ هکتار باغ کیوی در استان گیلان وجود دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی‌ها امسال ۲۱۰ هزار تن کیوی از باغات استان گیلان برداشت می‌شود، گفت: ارزش اقتصادی این میزان کیوی برداشت شده دو هزار و ۹۴۰ میلیارد تومان است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه گیلان بزرگترین صادر کننده کیوی در کشور است، افزود: ۵۰ درصد کیوی تولید شده در استان گیلان به کشورهای روسیه، آذربایجان، قزاقستان و آسیای میانه صادر می‌شود.

وی ادامه داد: ایران چهارمین کشور تولید کیوی در جهان محسوب می‌شود که استان گیلان سهم زیادی از این تولید را به خود اختصاص داده است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه گیلان ۸۵ سردخانه با ظرفیت ۱۹۵ هزار تن دارد، گفت: این محصول برای صادرات نیاز به سورتینگ، بسته بندی و نگهداری در سردخانه دارد.

وی با بیان اینکه بیشترین باغ‌های کیوی استان گیلان در شهرستان‌های تالش، رودسر و آستارا قرار دارد، اضافه کرد: هشت هزار و ۱۲۰ باغدار به تولید کیوی مشغول هستند.